Wednesday, November 10, 2010

Muhasabah Diri


Muhasabah diri?
itu yang saya sedang lakukan pada minggu ini..
bukanlah bermaksud pada minggu ini saja perlu muhasabah diri
tetapi tiap-tiap hari..

maksudnya,
saya sedang mengumpulkan respon atau pendapat rakan-rakan saya
mengenai saya iaitu
dari segi keburukan, kebaikan, bagaimana sikap saya, keistimewan saya dan lain-lain

kenapa?
saya ingin meperbaiki diri saya dari masa ke masa
kerana orang disekeliling saya yang menilai saya
saya ingin menjadi lebih baik dari semalam
ingin mencari kekuatan dalam diri yang membolehkan saya lebih maju
lebih baik dari semalam

bukankah itu lebih baik
kerana saya tidak mahu hanya berada dalam tangga yang sama
saya mahu berada dalam tangga yang lebih baik lagi

bukan untuk membangga diri atau ingin kelihatan hebat
tapi untuk menjadi yang lebih baik
bukankah hidup kita ini singkat
jadi lebih baik saya memperbaiki apa keburukan
kerana dari sana saya belajar sesuatu

jangan risau saya tidak terasa
kerana kata-kata yang jujur dari seorang insan yang bergelar sahabat
lebih baik dari seorang sahabat yang bercakap di belakang kita
jadi jujur la..hehe

saya mau muhasabah diri
apatah lagi tahun 2010 ini bakal kepenghujungnya
saya ingin menutup tahun ini dengan 1000 cerita yang terkesan dihati
dan ingin membuka tahun 2011 dengan tahun yang terbaik, ceria dan mengembirakan saya
serta ingin memperbaiki diri saya..

jadi..pada kawan2 yang ada komen or pendapat..
sudi2la memberikan pendapat ya..hehe

tq...

Huda Owen
"Ingin Lebih baik dari semalam"
agar semalam yang berlalu menjadi sejarah yang tak akan berulang lagi,
malah sejarah ini lah yang membangkitkan kejayaan dan kegembiran"
Insya-Allah.. Amin..

No comments:

Post a Comment