Friday, September 24, 2010

Kenapa Menulis..


Kenapa saya menulis?

Sebenarnya saya memang suka menulis kerana dengan menulis saya boleh meluahkan apa saja yang saya rasa dalam diri saya. Sama ada saya marah..ketawa..menangis, sedih atau gembira..saya akan meluahkan kerana saya ingin berkongsi apa yang saya rasa..

Dengan menulis juga, saya dapat menyebarkan dan berkongsi apa yang saya tahu dengan anda semua..

walaupun terdapat segelintir yang memandang serong dengan mengatakan kenapa perlu menulis dan menyatakan kenapa perlu berkongsi apa yang saya rasa dengan orang lain, kenapa tidak simpan sendiri saja..

Jawapan saya adalah mudah..bukan semua yang berada di dalam hati boleh kita simpan selama-lamanya..kita menulis bukan bererti kita ingin orang bersimpati dengan kita..kita menulis juga bukan bererti kita ingin orang meminati kita..kita menulis bukan bererti kita mahu cuba semuanya..

Tetapi kita menulis untuk menyatakan apa yang kita rasa, apa yang kita tahu..kerana menulis untuk menyatakan keinginan kita..semua orang ada hobi masing-masing.begitu juga dengan saya..saya suka menulis dan sedang belajar cara-cara menulis dengan baik..:)

Tegur saya jika saya salah kerana saya budak yang baru belajar...

No comments:

Post a Comment